Hoe gebruik je dit platform?

Vind alle antwoorden op je vragen over de werking van dit platform, inclusief handige tips.
Hoe gebruik je dit platform?Profiel of account aanmaken en beheren › Waar moet een goed organisatieprofiel aan voldoen?

Waar moet een goed organisatieprofiel aan voldoen?

Een goed organisatieprofiel is het visitekaartje van jouw organisatie op ons platform. Je persoonlijke én organisatieprofiel worden immers getoond bij alle oproepjes die jullie op het platform plaatsen.

Hieronder delen we onze tips voor:

  1. Jouw persoonlijke profiel (als professional)
  2. Het organisatieprofiel van jouw organisatie

Let op: om het organisatieprofiel aan te kunnen passen, moet je de 'manager' rol hebben van dit organisatieprofiel

1. Jouw persoonlijke profiel

  • Profiel foto
    Uit onderzoek en onze big data blijkt dat je sneller en meer reactie krijgt met een leuke en duidelijke profiel foto. Hierdoor verbetert de betrouwbaarheid en toegankelijkheid en verlaag je de drempel voor anderen om een reactie te sturen. 
  • Vertel iets over jezelf
    Deel kort iets over jezelf, jouw (professionele) vaardigheden en interesses zodat de lezer je al een beetje leert kennen. Niets is immers zo moeilijk als het reageren op een wildvreemde...
  • Bedankjes & aanbevelingen
    Wanneer iemand jou een aanbeveling of bedankje stuurt is deze ook zichtbaar in jouw persoonlijke profiel.  Eerdere (positieve) ervaringen helpen enorm om de knoop door te hakken en voor jou aan de slag te gaan. 

 

Jouw organisatie profiel

  • Organisatienaam
    Deze spreekt voor zich. Als je voor een organisatie werkt met zelfstandig opererende locaties, kun je daar een eigen organisatieprofiel voor maken. Geef dat dan duidelijk aan in de naam, bijvoorbeeld: Wereldwinkel Breda of Slachtofferhulp Noord-Nederland.
  • Logo van de organisatie 
    Zo is het gelijk in een oogopslag duidelijk om welke organisatie het gaat. Het meest ideale formaat is 16:9 maar ons platform schaalt andere formaten ook goed dus meestal kun je gewoon wat je hebt uploaden. 
  • Beschrijving 
    Geef in een korte beschrijving aan wat jouw organisatie betekent voor anderen (missie en visie), wat jullie doen (werkzaamheden) en eventueel ook hoe. Het hoeft niet lang, maar wel genoeg om een toekomstige vrijwilliger te verleiden bij jullie aan de slag te gaan. 
  • Website
    Geef de website op die bij jouw organisatie hoort. Als jullie organisatieprofiel gaat over een deelgebied dan is het goed op gelijk daar naar toe te linken i.p.v. het algemene webadres. Bijvoorbeeld https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ i.p.v. https://www.rodekruis.nl/ 
  • Telefoonnummer
    Geef aan op welk telefoonnummer jouw organisatie te bereiken is. Denk hierbij na of bezoekers van de website naar een algemeen nummer kunnen bellen of dat er een specifiek nummer ingezet moet worden. 

Heel veel succes 🍀


Tip: heb je al een vraag geplaatst? Check hier 5 tips voor een goede vraag die veel reacties oplevert.

 

Heeft dit artikel je vraag beantwoord?